بازی Split Fiction موفق شد با بیشترین تعداد بازیکن همزمان در تاریخ یک بازی دو نفره در استیم، رکوردی چشمگیر ثبت کند. این عنوان که به نوعی دنباله معنوی شاهکار It Takes Two محسوب میشود، در تاریخ ۶ مارس ۲۰۲۵ منتشر شد و در اوج خود، بیش از ۱۹۷,۰۰۰ بازیکن همزمان داشت!
این موفقیت باعث شده Split Fiction به یکی دیگر از آثار درخشان این استودیو تبدیل شود؛ استودیویی که پیش از این با عناوین تحسینشده A Way Out و It Takes Two جوایز متعددی را از آن خود کرده بود. اما این بار، بازی جدید نهتنها از نظر کیفی مورد تحسین قرار گرفته، بلکه از لحاظ جذب بازیکنان نیز فراتر از انتظارات ظاهر شده است.
رکورد جدید در استیم
طبق اطلاعات SteamDB، Split Fiction تنها در ۲۴ ساعت نخست انتشار توانست به رکورد ۱۹۷,۴۳۴ بازیکن همزمان برسد. این رقم نهتنها بالاترین میزان ثبتشده برای یک بازی از این سبک محسوب میشود، بلکه برای اولین بار، یک عنوان موفق شد مرز ۱۰۰,۰۰۰ بازیکن همزمان را پشت سر بگذارد.
برای مقایسه، بازی It Takes Two که در سال ۲۰۲۴ جایزه بازی سال را دریافت کرد، در بهترین حالت خود به ۷۱,۰۳۹ بازیکن همزمان رسید. این یعنی Split Fiction تقریباً سه برابر بیشتر از نسخه قبلی خود توانسته کاربران را به تجربهی بازی جذب کند.
نقدهای فوقالعاده و موفقیت متاکریتیک
علاوه بر موفقیت تجاری، Split Fiction از سوی منتقدان نیز تحسین شده و توانسته به امتیاز ۹۱ در متاکریتیک (بر اساس ۸۶ نقد) دست یابد. این دستاورد باعث شد که پس از ۱۳ سال، یک بازی از ناشر EA امتیازی بالای ۹۰ را در متاکریتیک کسب کند. آخرین بار، Mass Effect 3 در سال ۲۰۱۲ به چنین امتیازی رسیده بود. همچنین در OpenCritic، این بازی میانگین امتیاز ۹۰ را از آن خود کرده است.
آینده این استودیو: فراتر از همکاری دو نفره؟
با این موفقیت چشمگیر، طرفداران اکنون به آینده این تیم خلاق چشم دوختهاند. جالب اینجاست که جوزف فارس، بنیانگذار این تیم، در فوریه ۲۰۲۵ اعلام کرد که برنامههای آینده آنها محدود به سبک کوآپ نخواهد بود. این موضوع گمانهزنیهایی را در مورد پروژه بعدی مطرح کرده که احتمالاً شاهد عنوانی متفاوت خواهیم بود.
آیا این تیم با پروژه بعدی خود باز هم شگفتیساز خواهد شد؟ باید منتظر ماند و دید!