در بازی Once Human، دو اصطلاح رایج Scenario و Season ممکن است برای بازیکنان تازه وارد کمی گیجکننده به نظر برسند. به زبان ساده، Scenario یا «سناریو» تم و موضوع کلی تجربهی بازی را تعیین میکند، درحالیکه Season یا «فصل» مدتزمان اجرای آن سناریو را مشخص میکند.
میتوان هر Scenario را مانند یک کمپین جداگانه در نظر گرفت که برخی از آنها بهصورت PvE (بازیکن در برابر محیط) و برخی دیگر بهصورت PvP (بازیکن در برابر بازیکن) طراحی شدهاند. هر سناریو دارای قوانین، فعالیتها و در برخی موارد، مکانیکهای گیمپلی منحصربهفردی است. بسته به نوع سناریو، بازیکنان به مناطق خاصی از دنیای بازی دسترسی خواهند داشت و باید مجموعهای از مأموریتها را در چندین فاز مشخص به پایان برسانند. این فازها در کنار هم، یک Season یا فصل را برای آن سناریو تشکیل میدهند.
ازآنجاکه هر سناریو مدتزمان متفاوتی دارد، طول فصلها نیز بسته به سناریوی موردنظر متغیر خواهد بود. هر فاز درون یک فصل دارای یک بازهی زمانی مشخص است که بر اساس روزهای واقعی سنجیده میشود. در هر فاز، مأموریتهای خاصی تعیین شدهاند که بازیکنان باید آنها را تکمیل کنند تا در سناریو پیشرفت داشته باشند. علاوه بر این، برخی از فعالیتهای گیمپلی و رویدادهای ویژه فقط در فازهای خاصی از یک سناریو در دسترس خواهند بود. به همین دلیل، برای تجربهی بهینهی بازی، توصیه میشود که بازیکنان سروری را انتخاب کنند که در روزهای ابتدایی فصل خود قرار دارد.
Manibus
- مدتزمان فصل بدون فاز Settlement: ۴۱ روز
- تمرکز گیمپلی: PvE
- مناطق: شرق
Manibus یکی از بهترین سناریوها برای بازیکنان تازهوارد و افرادی است که به دنبال یک تجربهی آرام و بدون نگرانی از حملات بازیکنان دشمن هستند. این سناریو فاقد فاز Settlement است و یک فصل از Manibus در مجموع شامل ۵ فاز میشود. در فاز پنجم، بازیکنان با باس نهایی، یعنی Manibus روبهرو خواهند شد.
در این سناریو، بازیکنان باید برای جمعآوری منابع و پیشرفت در مناطق مشخصشده تلاش کنند تا خود را برای نبرد نهایی آماده سازند. البته، پیش از رویارویی با Manibus، لازم است که بازیکنان با مجموعهای از باسهای متنوع درون بازی مبارزه کنند. این نبردها را میتوان بهصورت انفرادی یا در کنار دوستان انجام داد. علاوه بر این، Manibus از قابلیت ساختوساز گروهی (Co-op Construction) پشتیبانی میکند، که آن را به گزینهای عالی برای افرادی که به دنبال یک تجربهی تیمی و سرگرمکننده هستند، تبدیل کرده است.
تمام رویدادهای درون بازی، حتی رویدادهای PvP، در این سناریو قابلدسترسی هستند، البته اگر تنظیمات سرور اجازهی فعالسازی آنها را بدهد. بنابراین، قبل از پیوستن به یک سرور، حتماً قوانین آن را بررسی کنید.
Evolution's Call
- مدتزمان فصل بدون فاز Settlement: ۴۱ روز
- تمرکز گیمپلی: PvP
- مناطق: شرق
Evolution’s Call یک سناریوی کاملاً رقابتی است که بازیکنان را درگیر نبردهای PvP متنوعی میکند. این سناریو نیز مانند Manibus شامل پنج فاز است، اما بهجای مبارزه با هیولاها و باسها، بازیکنان در قالب Stronghold Conquest به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
برای شرکت در نبردهای Stronghold Conquest، هر بازیکن ابتدا باید به یک Warband (گروه جنگی) بپیوندد. پس از آن، گروهها میتوانند تصمیم بگیرند که آیا یک پایگاه را مورد حمله قرار دهند و آن را تصرف کنند یا نقش مدافع را بر عهده بگیرند و از پایگاه خود در برابر حملات دشمن دفاع کنند.
علاوه بر این، Evolution’s Call شامل سایر فعالیتهای PvP نیز هست، اما در نهایت، برندهی فصل بر اساس امتیازاتی که در نبردهای Stronghold Conquest بهدست آورده تعیین خواهد شد. بنابراین، استراتژی تیمی، مهارتهای مبارزه و هماهنگی بین اعضای Warband نقش کلیدی در موفقیت در این سناریو خواهند داشت.
Prismverse's Clash
- مدتزمان فصل بدون فاز Settlement: ۱۹ روز
- تمرکز گیمپلی: PvP
- مناطق: شرق
Prismverse’s Clash کوتاهترین سناریوی بازی Once Human است که برای بازیکنانی طراحی شده که به دنبال تجربهای سریع، پرهیجان و پر از نبردهای PvP آشوبگونه هستند. برخلاف Evolution’s Call که بازیکنان فقط در حالت Chaos State میتوانند درگیر نبرد شوند، این سناریو مناطق PvP-محور خاصی را معرفی میکند که فرصتهای بیشتری برای درگیریهای رقابتی فراهم میآورد.
ازآنجاکه این سناریو دورهای کوتاه و جنگهای بسیار پُرتنشی دارد، یک ویژگی منحصربهفرد برای متعادلسازی آن در نظر گرفته شده است: بازیکنان پس از مرگ، آیتمهای داخل کولهپشتی خود را از دست نمیدهند. این قابلیت باعث میشود که ریسک مبارزات کاهش یافته و بازیکنان بیشتری ترغیب شوند که وارد مناطق جنگی شده و با دیگر بازماندگان درگیر شوند.
شرایط پیروزی در این سناریو با Evolution’s Call متفاوت است. در Prismverse’s Clash، بازیکنان برای تصاحب Prism Deviations با یکدیگر مبارزه میکنند. آنها باید این منابع ارزشمند را از راههای مختلف به دست آورده و سپس آنها را به Prism Energy تبدیل کنند. در پایان فصل، رتبهبندی گروهها بر اساس مقدار Prism Energy تولیدشده انجام خواهد شد.
علاوه بر این، یک مکانیک جدید به این سناریو اضافه شده که رقابت را حتی هیجانانگیزتر میکند: حمله به پایگاههای گروههای دیگر. این ویژگی جدید، جنبهی تاکتیکی و استراتژیک نبردها را بیشتر کرده و بازیکنان را به برنامهریزی دقیقتر برای حفظ منابع و پایگاههای خود ترغیب میکند.
Way Of The Winter
- مدتزمان فصل بدون فاز Settlement: ۳۵ روز
- تمرکز گیمپلی: PvE
- مناطق: شمال
Way of the Winter یک تجربهی PvE پیشرفتهتر و تکاملیافتهتر نسبت به Manibus است که در مناطق شمالی Once Human جریان دارد. این سناریو نهتنها مناطق جدیدی را به بازی اضافه میکند، بلکه مکانیکهای جدیدی را نیز معرفی کرده که بقا را چالشبرانگیزتر میکند. مهمترین تغییر در این سناریو، درجه حرارت بهعنوان یک فاکتور بقای جدید است، زیرا مناطق شمالی شامل نقاطی با دمای بسیار بالا یا بسیار پایین هستند. بنابراین، بازیکنان باید منابع خاصی جمعآوری کرده و زرههای مخصوصی بسازند تا در برابر شرایط آبوهوایی سخت مقاومت کنند.
علاوه بر این، حفظ دمای مناسب در پایگاه نیز یک عامل حیاتی خواهد بود. در این سناریو، بازیکنان باید سازههای گرمایشی ویژهای بسازند تا پایگاه خود را گرم نگه دارند. یکی از مهمترین این سازهها، برج حرارتی (Thermal Tower) است که یک محدودهی وسیع را گرم میکند و برای پایگاههایی که در مناطق سرد قرار دارند، کاملاً ضروری خواهد بود.
فاز پایانی Way of the Winter یکی از چالشبرانگیزترین مراحل این سناریو محسوب میشود، زیرا بازیکنان باید دو باس قدرتمند از مناطق سرد و گرم را شکست دهند تا بتوانند سناریو را با موفقیت به پایان برسانند. این باسها مهارتهای خاصی دارند و نیازمند استراتژیهای مختلفی برای مقابله با آنها هستند، بنابراین، آمادگی مناسب و هماهنگی تیمی نقش مهمی در پیروزی نهایی ایفا خواهد کرد.
رفع تحریم و کاهش پینگ در بازی Once Human با استفاده از توربو پینگ
بازی Once Human بهعنوان یکی از عناوین جدید و محبوب در سبک بقا و جهان باز، توانسته توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کند. با این حال، کاربران ایرانی هنگام اتصال به سرورهای این بازی ممکن است با مشکلاتی نظیر تحریم های منطقهای، پینگ بالا، لگ و قطع و وصل شدن اتصال مواجه شوند؛ مشکلاتی که میتوانند تجربه بازی را به شدت تحت تأثیر قرار دهند.
در این شرایط، استفاده از سرویس توربو پینگ میتواند راهکاری مطمئن و موثر باشد. این سرویس با بهرهگیری از زیرساختهای بهینه و سرورهای قدرتمند، نه تنها موجب کاهش چشمگیر پینگ و تأخیر در بازی میشود، بلکه امکان دور زدن محدودیت های اتصال و رفع تحریم های منطقهای را نیز برای کاربران فراهم میکند.
توربو پینگ با انتخاب مسیرهای ارتباطی هوشمند و پایدار، اتصال شما را به سرورهای بینالمللی بازی Once Human تسهیل میکند و با کاهش اختلالاتی مانند پکت لاس، تجربهای روان، سریع و بدون قطعی را برای کاربران رقم میزند. اگر به دنبال راهی برای بهبود عملکرد اتصال، کاهش پینگ و رفع تحریم بازی های انلاین مثل Once Human هستید، توربو پینگ میتواند یکی از بهترین گزینهها برای شما باشد.